EXKLUZIVNĚ: Nová tramvaj pro Prahu - Škoda 15t

20. června 2007 v 12:17
Pražskou MHD poslední dobou zmítá jedna aféra za druhou. Generální ředitel, který nemá o fungování dopravy ani potuchy, nebo již zmíněná kontroverzní tramvaj Škoda 14t "Porsche", která je cestující veřejností prakticky zavrhnuta. Výrobce Škoda Transportation tudíž usoudil, že spolupráce se studiem Porsche design nebyla zrovna krokem správným směrem a tak se rozhodl, že novou obří zakázku na 250 tříčlánkových tramvají pro hlavní město svěří po designové stránce úspěšnějšímu partnerovi, designstudiu pana Patrika Kotase. Ten již v minulosti spolupracoval na vozech RT6, jejich vývoj však krachující ČKD nedokázalo dokončit a čtyři vozy stojí již 10 let v Pankrácké vozovně. DP se sice snaží vozy uvést do provozu, špatně zvolená koncepce však vše velice komplikuje. Design vozů RT6 však byl hodnocen natolik pozitivně, že právě nová Škoda 15t by se jim měla velice přiblížit. My Vám exkluzivně představujeme skicu vozu 15t, jehož design by se již neměl nijak výrazně měnit.

 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Pavel Pavel | 25. června 2007 v 17:30 | Reagovat

Kecy!!!!!

To není 15T, ale nikdy nerealizovaná, kolem roku 2000 navržená tramvaj ČKD LT38

http://www.skd.cz/tramvaje/LT38.htm

Čekám až tyhle hovadiny zas převezme nějaký bulvár.....achjo

2 Matošo Matošo | 25. června 2007 v 21:20 | Reagovat

Bohužel už převzal.

Minulý týden toho v 24hodin bylo habaděj.

3 Michal Michal | 26. června 2007 v 7:18 | Reagovat

Klid,aspoň bude se zase ztrapní...

Musíte pochopit,že novináři potřebují extra článek a je jim jedno,jestli to je pravda nebo ne.

4 Nosorožec Nosorožec | E-mail | 20. července 2007 v 11:52 | Reagovat

ten design už je poněkud obstarožní a naprosto bez fantazie - zkuste mrknout na tramvaje, co dnes jezdí po západoevropských městech, to je jiná liga...

5 dreamliner dreamliner | 6. srpna 2007 v 13:16 | Reagovat

Nestačím se divit, kde se všude nenajdou ti naši čeští chytří, co mluví za všechny a stihnou si u toho léčit i komplexy. Jak může někdo mluvit za všechny a sdělovat nám tu, že 14 T je "  veřejností prakticky zavrhnuta  "...??

Jezdím tramvajemi denně a ve svém okolí neznám nikoho, kdo by si na nové tramvaje stěžoval....

6 LucanusOBi LucanusOBi | E-mail | 7. srpna 2007 v 20:37 | Reagovat

2 Dreamliner: Tak to jsi fakt hustej, páč já eště neslyšel nikoho, kdo by o nich řekl něco pozitivního. 14T je prostě šmejd. A neser mě!

7 bag bag | 21. srpna 2007 v 20:03 | Reagovat

Jo jo, znám hodně lidí, kteří nemají pro 14T dost sprostejch slov. Kdosi zapomněk,že se tam taky musí vejít lidi.

8 LucanusOBi LucanusOBi | E-mail | 27. srpna 2007 v 13:04 | Reagovat

Tak už vím, proč se tam ti lidi nemůžou nacpat. Je to proto, že tramvaj by je NEUVEZLA!!! Soudruzi ve Škodě Transportation totiž zapomněli, že u tramvaje je důležité aby měla dostatečnou nosnost, a raději tučně zaplatili za desing o jakéhosi Poršeho... Dokonce s tím byl problém u tram Astra co jezdí v Ostravě, tu museli dokonce přepracovat a zkrátit, jinak by dlouhý se střední díl propadl, ty krátké krajní by ho neudrželi :-D Ať žijí tramvaje z Plzně! Kam se na ně hrabou ty všemi zatracované vozy ČKD...

9 BLEG BLEG | E-mail | 9. září 2007 v 2:14 | Reagovat

Inekon inzeruje nový typ tramvaje "Inekon 04 Superior", který jako by byl trojče vozů "Škoda 15t"  a  "ČKD LT38". Nedělají z nás výrobci tramvají dementy ?  To už neumíme vyrobit něco pořádného,  to se musí pořád vyrábět samé zmetky ? Na nákup pořádných tramvají z ciziny i "domácích" od Siemense nejsou peníze, nehřeší naši výrobci na to ? Aby nepohořeli a my se nevozili v polských tramvajích.

10 Šternberk Šternberk | 11. října 2007 v 11:12 | Reagovat

Praha je a bohužel asi nadále bude pro kvalitní a současný design ztracena. Tramvaj Porsche (už tak pokažená výměnou původního béžového vniřního nátěru pustou bílou) představuje jednu ze světlých výjimek. Podobně např. návrh nové Národní knihovny na Letné. Všechno to zrušíme a vypustíme žraloky. Bestia triumphans! Nebo s tím snad budeme něco dělat? Kdepak, záplatovaná KAROSA přirostla čechům K SRDÍČKU.

11 Re: Šternberk Re: Šternberk | 16. října 2007 v 14:16 | Reagovat

Seš debil, knihovna se líbí, ale nelíbí se na letný, tam takovej barák nemá co dělat. Já bych ji šoupnul na jižák mezi paneláky, tam by se vyjímala! A tramvaj s designem Porše...fuj, hnus bleee ty škodovácký tramvaje pro Cagliari (nebo tak nějak) vypadaj mnohem líp.

12 Jenik Jenik | 20. října 2007 v 0:09 | Reagovat

Občas tim jezdim a ten interier mi prijde dost nestastny. Proc jsou zadni dvere (napr rano na zastavce Biskupcova) precpane dobihajicimi a pritom jsou jenom jednokridle? Ty sedadla napravo jsou pro dva kamose nebo pro jednoho bez kamose, s takovym telesnym kontaktem bych si tam s cizim clovekem nesedl. Podvozky chrasti podivne a hluk se opravdu prenasi na vnitrni plastove oblozeni, ktere opravdu vlivem toho dost neprijemne rachta. Proti designu nic nemam, je to vec osobni preference, ale ta tramvaj mi prijde velice neprakticka. Zapadni zeme jina liga. Viz Siemens Combino proi Vídeň, to je tramvaj!

13 olca olca | E-mail | 19. ledna 2008 v 15:38 | Reagovat

fakt pěkný

14 Zralokus Zralokus | 1. února 2008 v 21:48 | Reagovat

novinářská kachna!!!!! 15 T vypadá zcela jinak!! viz. k-report.net, kde diskutuje Pavel Tarant, který má na starost výrobu 15T.........

15 soustek1 soustek1 | 6. února 2008 v 19:52 | Reagovat

no 14t je pekne na hovno protoze ty sedacky ktery maj bejt pro dva tak se na ne vejde jeden clovek...

16 Honza Honza | Web | 1. března 2008 v 13:22 | Reagovat

14T je šmejd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17 Láda Láda | 8. března 2008 v 6:06 | Reagovat

Tram.14T je pěkná,ale jenom bohužel to.Doufám,že tram.15T bude mít alespon natáčecí podvozky.Jinak musim konstatovat,že ligu vyhraje Banik pičo !

18 Dubínek Dubínek | 10. března 2008 v 13:08 | Reagovat

Jo, je fakt, že to plastový obložení děla hnudnej brajgl, já osbně bych preferoval dřevěný. A co se týče nátěru, s tim bych si hlavu nedělal, prostě bych to nechal obložit  dubovym dřevem. Pěkně celá přírodní tramvaj s vůni lesa.

P.S. Ty sedačky bych taky vyházel, ať si tam každej nosí dřevěný stoličky podle vlastního uvážení, aby se mu sedělo pohodlně ;-)

19 ČKD ČKD | 26. března 2008 v 15:17 | Reagovat

jSTE MAGOŘI .VŠICHNI .SKODA 14 T JE DOBRA TRAMCAJA A JA SNI JEZDIM MOC RAD KAZDY RANO DO PRACE.... JINAK KT8D5.RN2P JE LEPSI A S TIM SE NEDA NIC DELAT

20 Libor Libor | E-mail | 26. března 2008 v 17:17 | Reagovat

Dneska je tato tramvaj vyfocenná v novinách 24 hodin a expres je to velice zajímavá a krásná tramvaj

moc se mi líbí rozumíte

21 Libor Libor | E-mail | 26. března 2008 v 17:18 | Reagovat

uvidíme jak bude vypadat

22 Libor Libor | E-mail | 26. března 2008 v 17:22 | Reagovat

škoda 14 t v této tramvaji je nedostatek místa je tam strašně málo prostoru já tou tramvají jel v této tramvaji se dva lidé spolu nevihnou

tato tramvaj je docela úzká a v zatáčkách docela hlučná venku je šlyšet hluk

23 george911 george911 | 27. března 2008 v 20:12 | Reagovat

Vážení přátelé. dočítám se tu dost zajímavé věci. vůz 14T má sice líbivý design ale interier byl vytvořen přece na přání zákazníka. ještě jsem se dočetl v publikaci DP že vozy 14T oplývají přebytečnou kapacitou. Lépe by šlo vyřešit odvětrávání a odpružení podvozku. co říkám na vůz 15T? zatim nevim. nechám se překvapit, ale díky modernímu trakčnímu podvozku s bezkartáčovými motory lze říct že jsou výhodnější než produkce ČKD. a nazávěr. napřed si srovnejte jaký produkt je lepší? 14T ? nebo RT6N1?

pokud se nepletu tak interiérově zdařilejší RT6N1 už 12 let stojí ve vozovně pankrác, a každý oživovací pokus zkončil fiaskem. oproti tomu škodovka až na pár dětských nemocí pořád a blbě navrženým interiérem(na popud dp)po Praze jezdí.

24 george911 george911 | 27. března 2008 v 20:16 | Reagovat

P.S.: ještě drobnost.... když jedete delší dobu vozem T6A5 tak mi to připomíná lokomotivní řadu 363 s přesdívkou eso, nebo spíš bzučivec/pojízdnej rozvaděč s kýblem komárů. bolí z toho hlava.

25 aaaaaaaaaa aaaaaaaaaa | 29. března 2008 v 20:16 | Reagovat

no já nevim co všichni proti tem tramvajim máte mě se líběj a nevidim v nich jedinou nevýhodu a je mi jedno jak se nelíbí vám ale nechápu jak někoho může chytat amok z náký tramvaje! jistý jedinci tu píšou jak je tramvaj zkurvená a kdoví co no neni to trochu trapný? to poslední co by mě fakt nasralo je náká blbá tramvaj a lidi kterejm nestačej sprostý slova na nákou tramvaj a eště ktomu uplně normální tramvaj by si měli vzít náký prášky na sklidnění protože takový cholerici nemaj na internetu co dělat.

26 simeon simeon | 19. dubna 2008 v 15:46 | Reagovat

Líbí se mi srovnání se západoevropskými městy u zakázky za 18GKč. Bývalo zvykem, že naše podniky kupovaly české výrobky. Samozřemě, koncern Siemens by nabídnul zajímavé Combino též v celé délce nízkopodlažní atd..., ale také na tomto výrobku si "náročný pražský cestující" něco najde. Myslím si, že jde o zvyk, stejně, jak už design T3 neodmyslitelně patří k Praze, jako každá jiná tramvaj PCC ke svému městu.Jinak Patrik Kotas v ČR bere vše a co není od něj je "špatné, zastaralé..". Ať se jde vycpat, nejúžasnější je reko K2 v Brně, už jste to viděli? Pa pá děti a nezlobte :)

27 simeon simeon | 19. dubna 2008 v 15:55 | Reagovat

http://www.transportation.siemens.com/shared/data/pdf/ts_mt/combino_plus_e.pdf

28 simeon simeon | 19. dubna 2008 v 15:59 | Reagovat

http://bmhd.goo.cz/foto.php?1003_5:20060108

29 nikdo nikdo | 20. dubna 2008 v 10:04 | Reagovat

další krám co má zakrytá kola tím pádem bude mít na 100 procent i sprohejbané plechy a málo prostoru

30 PhantomCDL PhantomCDL | 21. dubna 2008 v 10:48 | Reagovat

Malý detailíček - běhěm produkce vozů RT6 bylo dodáno několik vozů (4 kousky) také do Polska - a tam do nich vrazili nějaké peníze, bylo to sice poměrně dost, ale je to jen zlomek toho, co dala Praha za vývoj 14T, a těm Polákům teď jejich 4 RT6ky vesele jezdí a polští tramvajáci si je nemůžou vynachválit, dokonce je to čest pro ty nejlepší z nich, mít příležitost jet s RT6kou... dokonce jsou s nimi tak spokojeni, že si nechali v licenci vyrobit dalších 10 vozů od nějakého polského malovýrobce... jo, kdyby mi češíci jsme uměli všechno dotáhnout do konce..., projekt RT6 nebyl špatný, šlo jen o finance, které ČKD na dokončení vývoje chyběli. A tramvaj byla ve své době natolik nadčasová, že i investice které by Praha dala do dokončení by se rychle vrátili...

31 trailraik trailraik | E-mail | 21. dubna 2008 v 17:42 | Reagovat

ten kdo kritizuje 14 t a 15t ma co rikat kdyz ani nevi co je to tramvaj kt8d5 nebo t3,t6a5,rt6n1 nebo metro m1,81-71,81-71m a podobne.

nebo rika ze uz to je stary typ

32 PhantomCDL PhantomCDL | 22. dubna 2008 v 16:23 | Reagovat

2 trailraik: Hlavně jestli to víš ty, troubelesíku...

33 gigamaster gigamaster | 12. května 2008 v 20:17 | Reagovat

To bude stejnej šmejd jak 14T

34 301 301 | 19. června 2008 v 14:22 | Reagovat

A stejně sen kdo dělá tento veb nemá ponětí jak bude vypadat 15T protože 15T nebude ani z 40% vypadat tak jak je na stránce nahoře.

35 Adam Adam | 20. června 2008 v 18:28 | Reagovat

Přesně,to bude stejnej smrad jako 14t.Jo a jestli chcete vidět 15t tak jak bude doopravdy vypadat tak na www.prazsketramvaje.cz

36 Béčkař Béčkař | Web | 14. srpna 2008 v 23:49 | Reagovat

14T je moc těsná tramvaj. Nejlepší tramvaje jezdící v Praze jsou T3, T3SU, T3SUCS, T3M, T3M2-DVC a nejlepší je KT8D5.

Mě by velmi zajímalo, proč při rekonstrukci těchto tramvají nemohou nechat původní sedačky, když ve cvičném voze T3R.P původní laminátové sedačky normálně jsou ?!?!? A KT8D5.RN2P je taky moc zrekonstruovaná, proč kvůli novému střednímu NP článku musí být vyměňovány ještě sedačky, dveře atd? Je to zbytečně drahá verze rekonstrukce! Stačil by pouze NP článek a ostatní věci mohly být klidně ponechány!!

37 paul paul | 23. srpna 2008 v 3:32 | Reagovat

a co řikate  na ostravské vario lf 3 není lepší nakoupit teto tramvaje  za prve jsou levnější než porše a za druhe jsou uspornější  ale dopravni podnik  ma asi  hodně  peněz  na utracení ,vidite to  dopravní podnik  ostrava  si je  vyrabi sám  a kolik ušetřil na energii,ta tramvaj je  i prostornější  a z vnějšku  take  neje špatna

38 Martin pokorný Martin pokorný | E-mail | 25. srpna 2008 v 16:10 | Reagovat

tramvaj porshe semi líbí (řikám jí morče)

39 ll ll | 18. září 2008 v 9:55 | Reagovat

tramvaje Siemens Combino vypadají líp?Se na ně podívej pořádně,vypadají jak psí bouda na kolečkách,všude předpotopní ostré hrany 100 let za opicema!

40 Libor Marek Libor Marek | E-mail | 30. září 2008 v 16:41 | Reagovat

Všechny řeči dobrý,Porsche 14Tr fakt postupně likviduje koleje po celé Praze a lidi se tlačí při nástupu i výstupu a není tam k hnutí a dýchání.NĚKDO zadal a PROSADIL právě tuto koncepci,cestujuící-držte huby,tlačte se a hlavně PLAŤTE.Odborníci z magistrátu přece chtěli nové vozy...

41 karel karel | 24. října 2008 v 13:42 | Reagovat

RT6N1/2 4EVER!!!!!!!!!!! 14T,15T JE KRÁM!!!!!!!!!!!!!! PRYČ S KRÁMY Z PRAHY!!!!!!!!!

42 Ana Ana | E-mail | Web | 30. října 2008 v 2:18 | Reagovat

Jak se vam libi T15?

Chci delat tramvaj pro Prahu jako bakalarskou praci a budu rada za kazdej tip, nebo neco co je na stavajicich tramvajich neprijemny.

Tramvaji normalne jezdim a rada bych, aby tahle nebyla tolik hlucna, byla prehledne resena, mela sedacky, na ktere si lidi nebudou bat sednout (hygiena), aby se v ni dalo dychat a aby nevypadala jako nejake primestske rychlovlaky a byla i lehci (nez primestske rychlovlaky:)

Diky moc

Ana

43 Anonym Anonym | 24. ledna 2009 v 9:35 | Reagovat

Souhlasím Škoda dělá dobrý tram

44 rgkekeuldhf rgkekeuldhf | E-mail | Web | 29. května 2009 v 15:18 | Reagovat

Kk46e8  <a href="http://hpsddrowlfez.com/">hpsddrowlfez</a>, [url=http://bnwcwcwifesr.com/]bnwcwcwifesr[/url], [link=http://vesxguatboly.com/]vesxguatboly[/link], http://rlaxyvotfppj.com/

45 kruziklukas kruziklukas | E-mail | 23. listopadu 2009 v 16:02 | Reagovat

ehdzwgef

46 kruziklukas kruziklukas | E-mail | 23. listopadu 2009 v 16:03 | Reagovat

wdwdwdwdwdwdwd[45]:

47 wladim11 wladim11 | 30. března 2010 v 19:38 | Reagovat

tak jsem new tramvaj dneska potkal na   zastávce želivského a vypadá velice dobře :)

48 egmont latvia egmont latvia | E-mail | Web | 17. prosince 2012 v 21:11 | Reagovat

ha ha haa :D protyp nowye :D

49 Petra Petra | E-mail | Web | 15. října 2013 v 12:38 | Reagovat

Praha je tak skvělé místo, že sídlo firmy Praha 1 pro mě bylo hned to správné rozhodnutí

50 Floydvasse Floydvasse | E-mail | Web | 17. ledna 2017 v 3:36 | Reagovat

how much is the tablet  <a href=http://rivotril.favos.nl/>rivotril online kopen</a>  wall mounted medicine cabinet

51 WaclawS WaclawS | E-mail | 17. ledna 2017 v 15:06 | Reagovat

Chtěli byste zvýšit návštěvnost na dppraha.blog.cz několikrát? Hledat v google: Masitsu's tricks

52 DavidRax DavidRax | E-mail | Web | 27. srpna 2017 v 15:33 | Reagovat

western university college of osteopathic medicine  <a href=http://percocet.fourfour.com>buy percocets</a>  peridex oral rinse prescription

53 ClarkLes ClarkLes | E-mail | Web | 11. září 2017 v 14:58 | Reagovat

the morning after pill walgreens  <a href=http://blogscat.com/a/trankimazin>comprar trankimazin online</a>  can you get viagra without a prescription

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama